Tagi

, , ,

Brida … to jedna z książek Paulo Coelho, która jak żadna inna tego autora dotarła do mnie, dając mi do myślenia, być może dlatego, że została napisana w taki sposób, że nie wiedząc kiedy wciągnięta zostałam w opowieść, podświadomie stając się jej częścią składową. Książka ta skłoniła mnie także do przemyśleń nad własnym życiem i refleksji na temat teorii drugiej połówki.

Każdy z nas marzy o swojej drugiej połówce … a ta książka to opowieść o jej poszukiwaniu i wyzwaniach jakie niesie jej poszukiwanie … zdaniem Coelho nie wolno nam rezygnować z poszukiwania miłości, a kto przestaje szukać ten przegrywa życie. W książce jest zresztą pełno cytatów wartych zamieszczenia i przemyśleń.

Troszkę rozczarowało mnie zakończenie książki, być może dlatego, że nie takiego końca się spodziewałam, sami ocenicie po przeczytaniu tej powieści, do której odbycia zachęcam, bo to książka piękna i wzruszająca.

Patrzę teraz troszkę inaczej na miłość, która może być bezinteresowna i wspaniała … poszukiwanie drugiej połowy nie jest łatwe, bo często wiąże się z trudnymi wyborami …

… nikt nie ma na własność wschodu słońca, który zachwycił nas pięknego wieczoru, tak samo jak nikt nie może mieć na własność pochmurnego popołudnia i deszczu dzwoniącego o szyby, ani też magicznej chwili, gdy fala morska rozbija się o skały, nikt nie może mieć na własność tego, co na Ziemi najpiękniejsze, ale każdy może to poznać i pokochać… zdaje mi się, jakbym znał Cię od zawsze, bo nie przypominam sobie, jak wyglądał świat, zanim Cię spotkałem ...”

Książka Brida – brazylijskiego pisarza Paulo Coelho, mieszkającego obecnie na stałe we Francji, została napisana w 1990 roku, dziś książkę tę można znaleźć na półkach w księgarniach na całym świecie … w Polsce książka doczekała się publikacji dopiero w 2008.